Weekend - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Lien Vandevoorde - WaarBenJij.nu Weekend - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Lien Vandevoorde - WaarBenJij.nu

Weekend

Door: LienVdv

Blijf op de hoogte en volg Lien

11 Februari 2012 | Suriname, Paramaribo

Vrijdags, dagje stage. De directeur is mijn stagebegeleider en gaat mij evalueren. We hebben een gesprek gehad, zodat ik duidelijk weet wat ik moet doen of van me wordt verwacht.

Die dag heb ik mijn was gedaan. Je kan het voorstellen als een grote sla-zwierder, maar dan iets groter en met water in. Je moet er water in laten stromen, dan zeep, kleren in doen en de machine op zetten. Uw kleren draaien eigenlijk gewoon een kwartiertje rond in het water. Dan moet je uw kleren uitwringen en op de waslijn hangen en uw water laten wegspoelen. Maar ik heb mijn kleren nog eens in proper water laten draaien zodat de zeep er wat meer uit is. ;-)

's Avonds zijn we (ik, Charlene en Margot) naar Zus&Zo gegaan met de taxi. Daar hebben we iets gedronken en er was een optreden, Regea Vibes. Het was een super optreden!!! Liedjes van Bob Marley,... ;-)


Zaterdag, Ik ben naar een BBQ gegaan samen met Boukje (iemand dat in de woning verblijft). De BBQ was de max, veel mensen leren kennen, vlees, groentjes, rijst, zalig goed sauske,...
Na de BBQ zijn we naar een lokale feest gegaan samen met 2 Surinamers, Loit en Petje (deze doen rondtrektochten, waren ook op den BBQ). Loit zijn vader was 60 jaar geworden en daar zijn we naar toe mogen gaan. Het was in een heel grote tent. In het begin voel je u een echte vreemdeling, maar niet voor lang. Iedereen begint daar te dansen, ze nemen je vast om met je dansen. Het was echt een heel fijne sfeer!

Zondag, heb ik even voor school gewerkt en vervolgens zijn we (ik, Charlene en Margot) naar de zoo gegaan. Het is precies een uitgelopen dierenboerderij. Het was er gezellig en heel relaxed. Dus goed voor ne zondag namiddag. Het spijtige was dat de dieren verblijven in een te kleine kooi. Dit komt doordat ze niet veel geld hebben en hierdoor niet de kwaliteit van omheiningen ofzo kunnen geven.
Daarna zijn we gaan eten in Zus&Zo. Super lekker!!! Vele groentjes, rijst, kip, zelfs pinda noten, scampi in een deegje --> Mah echt LEKKER!!!


  • 12 Februari 2012 - 15:39

    Freya:

    Het valt daar precies goe mee.
    Amuseert u ng!
    And euhm, I'm so jalous..

  • 12 Februari 2012 - 21:26

    Pieter:

    Hey Lien,
    Ben jaloers op jouw reisverhalen. Herken er heel veel in. Geniet van de ervaring, deze is onvergetelijk.
    Ik lees dat je jezelf al volledig geïnstalleerd hebt en je weg hebt gevonden (vrienden gemaakt, ...)
    Have a lot of fun en tot ...

  • 13 Februari 2012 - 09:39

    Tommie:

    naar de Zus&zo. Ik wist ni da Rosa en Co daar ook een taverneke hadden?
    Of word thuis daar opgenoomen?

    groeten

  • 13 Februari 2012 - 11:10

    Kiki:

    Halooooowkeeeees,

    Ferm om jouw ervaringen ginder te lezen, ben benieuwd naar gekke woorden. Ken er al een paar

    Spoedopname = snelheidscontrole
    Vleesbraai = BBQ
    Kameelpeerd= drommedaris

    Haha, laat maar weten die rare woordenschat.


  • 13 Februari 2012 - 16:30

    Anita En Fran:

    Dag Lientje,
    Tis daar precies tof bij de Surinamerkes!
    We tellen nog 108 dagen af voor we u terug zullen mogen verwelkomen, we houden uw stoeleke vrij en warm in de djembe!
    Anita en Fran

  • 14 Februari 2012 - 21:04

    Lien Vandevoorde:

    Kiki ik heb gisteren echt ferme woorden ontdenkt, hehe!!! Tjakamaka (het woord dat we vaak gebruiken) betekend hier: hangmat op hangen :-D en Tjakawaka is lopen :-D

  • 14 Februari 2012 - 21:06

    Lien Vandevoorde:

    Ahja en het beste van allemaal: ne poppenblazer: ne persoon waar geen fut in zit, ne slappe persoon :-D

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Lien

Actief sinds 17 Dec. 2011
Verslag gelezen: 288
Totaal aantal bezoekers 56163

Voorgaande reizen:

05 Februari 2012 - 01 Juni 2012

Buitenlandse stage Suriname

Landen bezocht: