Stageplaats - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Lien Vandevoorde - WaarBenJij.nu Stageplaats - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Lien Vandevoorde - WaarBenJij.nu

Stageplaats

Door: LienVdv

Blijf op de hoogte en volg Lien

10 Februari 2012 | Suriname, Paramaribo

Vandaag, 9 februari, ben ik een "hele dag" naar mijn stageplaats geweest, alle van kwart voor 8 tot half 1. (en wij in België les hebben tot 16u of soms wel later, tsss) De reden hiervoor is nog van vroeger, ze denken dat het komt dat deze regel ontstaan is door de warmte.

De Kennedey Stichting is echt veel groter dan ik had verwacht! Eerst zie je de gebouwen van de school waar de kinderen les in krijgen. Achter deze gebouwen is het internaat waar de kinderen verblijven in de week. In het weekend gaan de kinderen naar huis bij hun ouders.
De Kennedey Stichting is een school voor dove en slechthorende kinderen.
De directeur en de juffrouwen zijn heel vriendelijk. Ik heb heel goede gesprekken gehad met de juffrouwen. In elke klas zitten ongeveer 4 a 5 leerlingen.

Ik mocht een klas observeren van 11-12 jarige kinderen.
Voor dove en slechthorende leerlingen te staan als leerkracht is niet zo simpel. De kinderen verliezen gemakkelijk hun concentratie. Als deze gebarentaal doen met elkaar, kijken ze elkaar aan en niet meer naar de leerkracht. Hierdoor is hun concentratie weg en zien ze niet wat de leerkracht gezegd heeft in gebarentaal. Persoonlijk denk ik dat dit wel frustratie kan opleveren bij de leerkrachten. Maar ik vindt het een kracht en chick dat deze hiervoor geduld hebben.

Na stage ben ik naar de Vreemdelingen dienst geweest voor mijn visum-MKV --> nog meer papieren in te vullen! Ik heb daar ook banaantjes gekocht en MMMmm veel meer smaak in deze bananen dan in die van België! Mah Lekker é, Mah écht Lekker!!!

In de namiddag naar de waterkant gefietst met Margot en Charlene. Daar iets gedronken en gaan eten: Pom. Pom is een Surinaams gerecht: rijst, kouseband(en), kip en een papke van kool ofzo iets met nog stukskes kip in. (voor da papke moet ge er voor zijn of ni ;-)

Ik ga nu een slapeke doen
See you honney's

  • 10 Februari 2012 - 06:49

    Jolzwijn:

    Lienemien!

    Perfect om op een vrijdag op te staan en u leuke ervaringen te lezen! ;)
    Ideaal vr ne vrijdagmorgend!
    Amaaai, ik ben jaloers! ;) Doet ervaringen op vr ons allemaal! ;)

    knuf&kus!

  • 10 Februari 2012 - 14:54

    Krissie:

    Wij eten vanaf rijst met oudewijvesokken ook lekker hoor. Hier gaat alles zijn gangetje, we missen jewel en ik denk de ene al wat meer als de andere (??)Ge doet dat goe jong , een zeer leuke levensles waar je veel ervaring gaat uit putten.

    kusjes
    k&m

  • 10 Februari 2012 - 17:07

    Zwanson:

    eikes rijst..Ik zal vant weekend wel frietjes van bij geert gaan halen :p ja, nu moogt gij ook nekeer op ons jaloers zijn ipv omgekeerd :p
    Slaap lekker Lien! xx

  • 12 Februari 2012 - 19:31

    Veerle Berghman:

    Hallo Lien,

    alles daar oké ? Zo te lezen en te zien wel. Je lijkt toch blij op de foto en je verblijf ziet er ook chique uit. tof dat je je reisverslag zo kan meevolgen hier in België. Amuseer je daar nog maar en leer nog veel bij ! Lijkt me ook echt wel leuk dat je die twee Vlaamse meiden erbij hebt.
    Linde heeft je wat gemist op de ksj vandaag. Ze wou niet op de koer gaan, had zogezegd buikpijn en moest mama hebben. Nadien was ze wel blij hoor.
    Alé, ik ga nu slapen. Tot een volgende keer ! Grtjs,
    Veerle en co

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Lien

Actief sinds 17 Dec. 2011
Verslag gelezen: 334
Totaal aantal bezoekers 56169

Voorgaande reizen:

05 Februari 2012 - 01 Juni 2012

Buitenlandse stage Suriname

Landen bezocht: