Toegekomen - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Lien Vandevoorde - WaarBenJij.nu Toegekomen - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Lien Vandevoorde - WaarBenJij.nu

Toegekomen

Door: LienVdv

Blijf op de hoogte en volg Lien

06 Februari 2012 | Suriname, Paramaribo

Gisteren om 15u20 ben ik vertrokken op het vliegtuig in Amsterdam richting Suriname. We (ik, Charlene en Margot) zijn om 21u (1u snachts in Belgie) toegekomen in Suriname.
Normaal ging er iemand staan om mij te vervoeren naar mijn verblijf. Maar helaas pindakaas, er stond niemand voor me. Niet komen opdagen: Oh Oh! Dus ik heb gebeld naar mijn contactpersoon, maar deze nam niet op. Ik ben dan meegereden met Charlene en Margot hun vervoer en heb deze nacht verbleven in hun woning-verblijf.
We hebben ons daar gesetteld en we zijn gaan slapen om 1u, dus 5u in Belgie.

Wat mij direct opviel in Suriname, waren de verschillende insectengeluiden en vogels enzo, echt de max om naar te luisteren ;-)

s'Morgens wakker geworden van kinderen die buiten waren, maar heb nog wat verder gesoezd ;-)
Het eerste wat ik zag toen ik uit mijn bedje stapte, was een dode kakkerlak: hahah :-D
De douche was koud, maar deed enorm goed! (ik moest denken aan het kamp met KSJ Droeshout)

In de voormiddag heb ik verschillende keren proberen bellen naar mijn contactpersoon, Vidya Narian. Maar het is precies dat den telefoon niet aangesloten is. Geen contact, geen verblijf (alleja nu wel bij Margot en Charlene). Een geluk dat ik hier mag logeren. De mensen zijn hier vriendelijk en helpen me als ik iets vraag in verband met mijn contactpersoon/verblijf.
Nu ik even op het internet kan, heb ik ne mail gestuurd naar Vidya. Hopenlijk kijkt ze wat sneller naar haar mails en beld ze mij.

We zijn de omgeving te voet gaan verkennen en hebben een supermarkt gevonden: dus direct flessen water gekocht ;-). Onderweg was het wel aanpassen, ze rijden hier allemaal links. Mannen tuteren geregeld of roepen iets vanuit hun auto. Ge geraakt eraan gewoon en trekt u er niet veel van aan.

Het is hier mega warm, ik denk momenteel tussen 30 en 35 graden. Het heeft hier ook al een paar keer geregend. Maar das telkens maar 2minuten ofzo. Dus eigenlijk vochtig warm.

Ik ga jullie laten, we gaan nog inkopen gaan doen ;-)
Ik hou jullie op de hoogte in verband met alles :-D hehe

Dikke bees van de dees




  • 06 Februari 2012 - 19:23

    Nadia:

    Het avontuur echt wel goed ingezet ! Geen huis en geen vervoer ... Chance dat ge onderdak hebt. Misschien zelfs nog leuk dat jullie de eerste dagen met elkaar kunnen doorbrengen. 30 graden ... we kunnen er hier alleen maar van dromen ! Ideaal rokskes-weer wel ;) . Hou je goed en tot snel !

    Nadia xxx

  • 06 Februari 2012 - 19:45

    Lien Vandevoorde:

    Ja inderdaad, het was wel even leven in onzekerheid. MAAR ik heb goed nieuws! Doordat ik direct een mailtje heb gestuurd naar Vidya en de organisatie, heb ik contact met haar! Woehoew! Alles bleek een misverstand: ze dacht dat ik de 15ste februari naar Suriname ging komen in plaats van de 5de februari. Alles was geregeld voor de 15ste, maja daar was ik gisteren niet veel mee ;-)

    Vanavond gaat ze me opbellen en morgen ga ik tot bij haar. Dus de praktische zaken laat ik wel nog weten.
    xxx

  • 06 Februari 2012 - 21:29

    Moeke:

    amaai, het was even schrikken, als we het hoorde van Ine dat je geen opvang had!! Gelukkig kan je morgen met Vidya contact krijgen!
    Hou vake is nu buiten, ik ga het hem eerst vertellen, want hij is na het eerste bericht naar buiten gegaan. Dan kan het hem ook gerust stellen.
    Tot zo! SMAK

  • 06 Februari 2012 - 21:30

    A Tet:

    Ma mijn Tettekeuh toch!
    Hopelijk ga ge zo geen stote ni meer voor emme.
    Vraag dan morge ook is, wanneer ge verlof hebt :) misschien kom ik nog af.. JOEPIE :D
    De kans is vrij groot dak de week van de 9e april ni kan, mijn collega heeft dan verlof en we moge ni allebei te same verlof neme...

    Tot de volgende..

    DIkke bees van a Tet

  • 06 Februari 2012 - 21:54

    Jonas:

    Super dat je goed bent aangekomen! Ik hoop dat onze taxichauffeur er wel zal staan (wij hebben dat via internet geregeld)... Heeft Karen je verblijfsadres? Als we er zijn komen we eens langs dan hé :-)

  • 06 Februari 2012 - 22:30

    Lien Vandevoorde:

    Gene schrik hebben. Ik heb opvang maar niet in het verblijf waar ik normaal moet verblijven. Ik verblijf deze nacht nog bij Charlene en Margot in Flora, Stichting Prasoro.
    Stel je voor als ik niet meer terecht kon bij alles wat gepland was, dan mocht ik hier in Flora blijven logeren. Dus geen schrik, ik kan hier altijd terecht. ;-) --> Vriendelijke mensen van Prasoro.
    Morgen ga ik naar Vidya en ga ik naar mijn verblijf. Er zouden 3 andere personen vanavond toekomen in het verblijf waar ik moet verblijven, dus morgen ga ik deze ook ontmoeten. Die 3 personen zijn vrijwilligers, of ze van Belgie zijn of misschien van Nederland, dat weet ik nog niet. Morgen dus weer een verslagje ;-)

    Zuske ik ga het morgen zeker en vast vragen. Wie weet kan je dan bij mij logeren, ook eens navragen. Ma geen zotte kosten doen, als dat zeker en vast ni gaat..., want tis niet alleen ticket, ook vaccinaties enzo... ;-)

    Jonas ik zal mijn verblijf en gsm nummer van hier morgen doorsturen via mail ;-). Welke datum kom je toe in Suriname en rond welk uur? Ik zal mijn gsm dan dicht bij mij houden. Als er iets is, zeg je tegen een taxi chauffeur dat ze jullie naar mijn verblijfplaats moeten voeren en dan blijven jullie bij mij slapen ;-)

    Sjoekes, we gaan eten gaan maken
    (spaghetti), dus ik ga jullie laten voor vandaag. (internet hebben we niet in het woningske). Maar morgen in mijn verblijf, heb ik wel internet in mijn woning. en skype a volante ;-)

    Slaapwel, want bij jullie zal het al ver 23u zijn. God zegen en bewaar jullie! Dikke bees van de dees xx




  • 08 Februari 2012 - 16:29

    Meter Gabriëlle:

    Ik ben blij dat ik hier zoveel nieuws van jou mag lezen op de computer van Nadia. Het doet me plezier dat je zo goed je plan trekt. Ik denk dat de KSJ een goeie leerschool geweest is !
    Tot binnenkort Besteken,
    X meter

  • 08 Februari 2012 - 17:48

    Krissie:

    Ben je nog gene leeuw tegengekomen, as ge der enen ziet gewoon op de grond gaan liggen en uw broek uit doen, van zo een poes gaat die janetleeuw gewoon lopen !!!!hihihi

  • 09 Februari 2012 - 10:20

    Piet:

    Gij zijt ginder beter af dan ik.
    Zit al de ganse week thuis wegens ziek, ik zou ook wa meer zon kunnen verdragen nu...
    Have fun ginder!

  • 10 Februari 2012 - 02:20

    Lien Vandevoorde:

    Wat een moderne meter!!! Zalig! :-D
    Mis u meter! Viert dat daar ma goed e de zaterdag met de famille op uwe verjaardag!! Allesinds al 3 MEGA DIKKE BEZEN en ne gelukkige verjaardag!!! Geniet er maar van! xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Lien

Actief sinds 17 Dec. 2011
Verslag gelezen: 830
Totaal aantal bezoekers 56174

Voorgaande reizen:

05 Februari 2012 - 01 Juni 2012

Buitenlandse stage Suriname

Landen bezocht: