Tweede Trip! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Lien Vandevoorde - WaarBenJij.nu Tweede Trip! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Lien Vandevoorde - WaarBenJij.nu

Tweede Trip!

Door: LienVdv

Blijf op de hoogte en volg Lien

06 Maart 2012 | Suriname, Paramaribo

De tweede trip die we gedaan hebben was Isadou. Maar daar vertel ik straks meer over. Eerst vertel ik over donderdag.

Donderdag ben ik, Boukje en Irene opgehaald geweest door Loit. We zijn naar het werk gaan zien waar ze hout zagen in de jungle. Onderweg heeft het geregend, maja het was warm dus maakte het niet veel uit. Onderweg zag Loit een vogel. Hij is direct gestopt met de jeep en heeft zijn geweer genomen. Hij sloop in de jungle en schoot erop. Hij had de vogel geraakt, maar de vogel was niet direct dood en had zich verstopt in de jungle. Toen we aangekomen waren waar ze hout zaagden, ging Petje zijn business regelen en wij, die miekes, gingen nieuwsgierig kijken in de jungle naar beesten enzo. We zijn in de bomen geklommen. Beetje aap gespeeld :-D
Daarna zijn we rustig, stilletjes, op een rijtje achter Loit in de jungle gaan jagen. Helaas niets kunnen schieten. Nadat Petje de zaken had geregeld en de planken in de auto waren geladen, zijn we naar een kreek gegaan en daar wat gaan zwemmen.

's Avonds zijn we even uitgeweest, maar niet lang want de volgende dag gingen we op trip om 10u.
Isadou is een vakantieoord. SUPER mooi!!! We zijn dus om 10u vertrokken met een bus van Roy. Met de bus was het een 3u en een half rijden naar Atchoni. Dit is een dorpje waar we overgestapt zijn van bus naar boot. Het was letterlijk 1 lange weg die opeens stopt, eindigt in het niets of ja water :-)
Op de boot richting Isadou, een 20min varen, mooie uitzichten!
Rond 5/6u toegekomen op het eiland Isadou. We hebben ons hangmatten omhoog gehangen en Nasie gegeten, mmmmmm... Daarna zijn we in de rivier gaan zwemmen. We moesten goed opletten met de stroomversnellingen en opletten waar we stapten in het water, want de rivier ligt vol met van die grote rotsen. SUPER MOOI UITZICHT! Ik wou dat ik dat mee kon pakken naar België en dat dan in mijnen tuin zetten.
's Avonds hebben we op het trapje gezeten met zen allen, kijkend naar een mooi uitzicht!

De volgende dag zijn we in de voormiddag gaan zwemmen en gechilled. In de namiddag zijn we met de boot gaan varen tot bij het dorpje: New Arroura. Daar mochten we geen foto's trekken van de mensen, enkel van de huisjes/hutjes. De mensen leven daar heel alternatief. Langst de ene kant voelde me er eigenlijk slecht bij om zo toeristisch naar hun leven te komen kijken. Das zo wat onrespectvol. Langst de andere kant was het wel zotjes om te zien hoe deze mensen leven. Ik heb er enorm veel respect voor!

Toen we terug waren in Isadou, ging Loit en Roy vissen vangen met hun hengel. De eerste die Loit gevangen had, was MEGA groot en het was een piranha!!! Kijk foto. De tweede piranha heb ik helpen mee vangen. Ik mocht de hengel vast houden en wanneer ik voelde dat ze beten, moest ik trekken. Echt super! Die avond hebben we drie piranha’s gevangen en de zondag hebben ze nog 1 piranha en nog twee andere vissen gevangen. :-)

s' Avonds hebben we gebbq. Lekker ma echt lekker e :-)

Zondag hebben we uitgeslapen. We hebben gezwommen, genoten van het zonneke,...
Om 4u gingen we terug met de boot. Maar helaas opeens was het een tropische bui, dus iedereen was nat. Het reddingsvestje hielp een beetje, maar niet helemaal :-D
Het was echt een geweldige trip!!!


Gisteren, dus maandag. Hebben we stiekem een afscheidfeestje georganiseerd voor Manon. Deze is vandaag terug vertrokken naar Nederland. We hadden voor haar een BBQ voorzien, ze wist helemaal van niets, dus het was een fijne verassing voor haar. Gezellige avond en vandaag haar een dikke knuffel gegeven. ;-)

Dikke bees van de dees!

  • 07 Maart 2012 - 18:57

    Joris Daneels:

    Blij om te lezen dat je veel leert en je ook amuseert op die buitenlandse st

  • 07 Maart 2012 - 18:59

    Joris Daneels:

    (sorry, iets te snel bevestigd)

    Dag Lien
    Ik ben blij dat je je zo amuseert op die reis en dat je ook veel bijleert!
    Ik denk dat je aan je vrienden/kameraden veel zult kunnen vertellen!
    Suriname is naar ik heb horen zeggen een mooi land en ik kan dat enkel maar bevestigd zien met jouw verslagen hier.

    Ik wens je nog veel plezier, ervaring en prettige bbq's toe!!!
    Groeten

    Joris

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Lien

Actief sinds 17 Dec. 2011
Verslag gelezen: 280
Totaal aantal bezoekers 56173

Voorgaande reizen:

05 Februari 2012 - 01 Juni 2012

Buitenlandse stage Suriname

Landen bezocht: